صدا سازی

تکنیک بلندخوانی برای افزایش برد صدا

یکی از تمرینات صداسازی که برای افزایش برد صدا بسیار مفید و کاربردی هست تمرین بلندخوانی است .
برای اینکه برد صدای بلندی داشته باشید لازم است که صبح ها یه کتابی که بهش علاقه دارید رو بردارید و بعد از این که صداتون باز شد، با صدای بسیار بلند شروع کنید به خواندن.

دقت کنید که بلند خوانی با داد زدن متفاوت است نباید طوری بلند بخوانید که به حنجره تون فشار بیاد و اذیت بشوید . بعد از این بلند خوانی رو تمرین کردید سعی کنید روزانه به مدت زمان تمرین اضافه کنید . مثلا برای شروع میتوانید یک صفحه از کتاب را بلندخوانی کنید و بعد از یک هفته از شروع تمرین ، تعداد صفحه رو بیشتر کنید ( هفته دوم تمرین 2صفحه از کتاب را بلندخوانی کنید .) .

بعد از هفته ها متوجه میشوید که نسبت به روز اول صدای شما بسیار قوی تر شده است و میتوانید با صدای بلندتری نسبت به هفته ی اول بلندخوانی را ادامه بدهید .

نکته : عواملی که به حنجره و صدای شما آسیب میزند را شناسایی کنید و خودتون رو ملزم بدونید که به هیچ وجه سراغشون نروید . (مقاله تاثیر کافئین بر تارهای صوتی رو حتما از سایت مطالعه کنید ) .

دیدگاهی در مورد “تکنیک بلندخوانی برای افزایش برد صدا

  1. ثامیه احمدی گفت:

    سلام خیلی ممنون بابت مقاله ای که در اختیار مون گذاشتین من مشکل بلند خوانی دارم و نمیتونم بلند صحبت کنم یا اینکه وقتی میخوام در کلاس با صدایی بلند بخوانم نمیتونم
    راه کار خوبی رو گفتید حتما امتحان میکنم 🌹😊

    1. حسین فخر روحانی گفت:

      سلام و درود
      خواهش میکنم ، خوشحالم از اینکه این محتوا راهکاری برای مشکل شما بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *